Page 1 of 1

ARABALARDAKİ ÇAKMAK GİRİŞLERİ

Posted: Sun Mar 17, 2024 2:42 am
by CoDeR
ARABALARDAKİ ÇAKMAK GİRİŞLERİ
Daha ne kadar süre orada olacak?


Image

Arabanızın yaşına bağlı olarak, ön panelde veya muhtemelen dirsek bölmesinde yuvarlak bir 12 V elektrik prizi bulunabilir. Ve yaşınıza bağlı olarak bunu çakmak yuvası olarak biliyor olabilirsiniz. Bu şeyin eskiden tek bir amacı vardı - puroları ve sigaraları sıcak bobinle yakmak - bugün bir telefonu şarj etmekten araç kamerasına güç vermeye ve yol kenarındaki acil durumlarda lastik şişirme makinelerinden birini çalıştırmaya kadar sayısız kullanım alanı var.

Peki nasıl aracın içinde bir güç kaynağı haline geldi? Peki ne kadar süre burada kalacak? Sigara içmenin son yıllarda azalmasıyla birlikte, telefonunu şarj etmek yerine çakmağa ihtiyaç duyan insan sayısı giderek azalıyor. Güç kaynağı bu konfigürasyonda ne kadar süre hayatta kalacak?

Araba Çakmaklarının Tarihi

Elektrikli çakmak düşündüğünüzden daha eskidir. İlki 1880'lerin başında patentlendi ve puro çakmağı olarak satıldı. 1921'de Joshua M. Morris'e çıkarılabilir elemanlı bir elektrikli çakmak için patent verildi .

Birkaç yıl sonra 1928'de Casco adlı bir şirket, özellikle otomobiller için yapılmış bir çakmak üretti. Bu çakmak, çakmağı ön panele geri çekmek için bir kablo ve makara kullandı.

Bazı dinozorların 90'lı yıllarda aslında sigara yakmak için kullandığı kablosuz versiyon, 1956 yılında Casco tarafından geliştirildi ve 1960 yılında patenti alındı . Bundan sonra, araba çakmakları değişmedi ama çoğaldı; bazı arabalarda arkadaki yolcuların her kapıdaki kül tablasıyla birlikte taşıyabilecekleri ikinci bir çakmak vardı.

OTOMOBİL MOTİFLERİ DEĞİŞTİ

İlk arabaların hiçbir elektrik sistemi yoktu, yalnızca kıvılcım sağlayacak bir manyeto vardı. Elektrikli marş motorlarının DC jeneratörlerle birlikte kullanılmaya başlandığı 1920 yılına kadar arabalarda akü bile yoktu. Artık insanlar elektrikli aksesuarları düşünmeye başlayabilir. Ancak bir sorun vardı; bu sistemlerin sağladığı voltajlar çok değişkendi.

Alternatör ortaya çıkınca güç daha da ciddileşti. Alternatör tarafından üretilen AC, aküyü şarj etmek için oldukça düzgün DC'ye dönüştürülür ve alternatörün hızına bakılmaksızın sabit kalır.

12V Prizler
Araba çakmağı prizleri, başlangıçta araba çakmaklarından başka herhangi bir şeye güç sağlamak için tasarlanmamıştı, ancak kullanışlı, küçük, elektrikli ve topraklanmış bir priz içerdiklerinden, diğer kullanımlar için birlikte seçilmeleri kaçınılmazdı. Bu , bu 12 V prizler ve farklı üreticiler tarafından üretilen elektrik fişleri arasındaki uyumluluğu sağlamak için ANSI/SAE J563'ün geliştirilmesine yol açtı .
Spesifikasyona göre silindir teması negatif, merkez temas noktası pozitif olmalıdır. Bu spesifikasyon belirlendikten sonra elektrikli otomotiv aksesuarlarında açık sezon açıldı.

Image

Bununla birlikte, elektrik prizi olarak araba çakmağı prizinin de sorunları yok değil. Bu yuvaların iç çapları ve derinlikleri farklılık göstermektedir. Bu nedenle 12 V elektrik fişlerinde genellikle yaylı kontaklar bulunur. Bu elbette bir dizi toleransa izin verir, ancak aynı zamanda fişlerin elektrik temasını kaybedebileceği anlamına da gelir. Alternatörlerin çıkış voltajı hala mükemmel olmadığından, otomotiv aksesuarlarının kabaca 9 V ile 14 V DC arasında çalışacak şekilde yapılması gerekiyor. Birçoğunda sabit bir USB voltajı için DC'den DC'ye dönüştürücü bulunur.

DUMAN?
Bu noktada hepimiz gücün aracın içinde olmasına oldukça alıştık. Artık pek çok araba, maksimum 120 W'lık 12 V etiketli bir prizle ve görünürde çakmak olmadan gönderilse de, giderek daha fazla araba bunun yerine USB-A ve USB-C bağlantı noktalarıyla gönderiliyor. Peki lastik şişiriciler gibi daha fazla enerji gerektiren aksesuarlara ne dersiniz? Bunlar gelecekte USB-C'de çalışacak mı? Yuvarlak otomobil aksesuar çıkışı, disket kaydetme simgesi gibi sonsuz hale gelmedikçe, bunu yapmak zorunda kalabilirler.


HACKADAY COM

History Books
Religion and Spirituality
Christian Books and Bibles
Commercial and Industrial Products
Health and Home